Week 3 gaan we in….wat gaat het toch snel! - Reisverslag uit Auroville, India van Michel&Rachael - WaarBenJij.nu Week 3 gaan we in….wat gaat het toch snel! - Reisverslag uit Auroville, India van Michel&Rachael - WaarBenJij.nu

Week 3 gaan we in….wat gaat het toch snel!

Door: rachael en michel

Blijf op de hoogte en volg Michel&Rachael

27 Februari 2013 | India, Auroville

wat gaat het toch snel!

Vandaag kwam Boobalan ( boswachter) met het voorstel Of wij mee wilden om naar de goden te kijken… een festival. Het was de dag van de goden die een bad zouden nemen in de zee (voor zo ver wij dit goed begrepen hebben). Eerst hebben we wat samen gegeten… het was heerlijk rijst met een pittige saus en vis en als kers op de taart slakken!!! Jaja wat nou vegetarisch hahah;) het was serieus echt heerlijk. Ik ben volop India aan het proeven en geniet er helemaal van. Na het genot van de lunch gingen we op de vissers boot richting het stand waar de goden (hindoeïsme) zijn. Ff over de boot hahah echt een geweldig systeem… we hebben niet hoeven roeien dus een luxe opzich haha. Er zat een propeller aan een pijp vast en dat was de motor en de snelheid wordt bepaald met touwtjes die aangetrokken worden. Het was nog ff spannend want bij bocht een waren we bijna gekapseisd. Het bootverkeer is trouwens net zo spannend als op de weg waar we vandaag voor het eerst ook echt deel aan hebben genomen op de hoofdweg. Zooooo blij dat we nog leven, ik waardeer het leven nu nog meer omdat je als je deelnemer bent aan het verkeer je ieder moment dood kunt gaan hahahah (lichtelijk overdreven maar zo voelt het;)). Eenmaal aangekomen op het strand mega druk. Iets van 7 goden op een rij die heel mooi gemaakt zijn en daar gaan mensen dan naar toe en zoeken ze de god op die ze nodig hebben, dan halen ze wat as wat daar ligt, op hun vinger en dat doen ze dan op hun voorhoofd (derde oog). Het was mooi om iets van de cultuur mee te mogen pikken. Daarna zijn we ook gaan kijken naar een traditionele dans muziek orkest. Was echt indrukwekkend allemaal. We hebben nog een butter milk drankje gehad Dit koelt je lichaam helaas heb ik het ook alleen daarom opgedronken want lekker is anders;) haha. Maar wel leuk dat we het geproefd hebben. Mies heeft iemand anders er blij mee kunnen maken… lucky him hahah. Op de terugweg van de dag was de benzine op hahah dus lekker lopen in de hitte gelukkig was de tankstation open want vanwege het festival waren er een hele hoop dingen gesloten. Hadden wij weer eens geluk!
Over niet langs de weg eten he… iedereen die ons hier voor gewaarschuwd heeft…. Er is niets anders dan langs de weg eten. We kijken naar wat vertrouwd is en kwamen deze keer uit bij een pizza restaurante :D hahah gwn pizza jongens. Daar hadden we echt zooooo een zin in dus we hebben 2 giga pizza’s besteld met coca cola heeeeerlijk. Er zat zelfs beef op! We hebben heerlijk gesmuld wat we over het algemeen gwn altijd doen maar nu ff extra omdat je iets herkent van thuis… toch leuk! Als het lukt gaan we proberen wat foto’s er op zetten maar we beloven niets ;)

• 27 Februari 2013 - 14:03

Dinja:

heey Mies en Rach..

gaaf man Pizza!!
    ik begrijp best dat het goed heeft gesmaakt en zeker voor Mies.. arme jongen en dat al zo lang zonder vlees..
    volgens mij is dat best indruk wekkend als je zo iets mag mee maken z'n goden feest!

cool om te lezen dat het allemaal zo goed gaat!

dit was even een klein berichtje want ik zo naar de dokter, want ik ben namelijk snot en snot verkouden..

eej laterss.. tot snel op jullie reis verslag!

groetjes Dinja en Danny natuurlijk.. ;)

• 27 Februari 2013 - 17:31

Jonathan:

Het eten in India is inderdaad heerlijk, geniet er maar lekker van. En...als je maag protesteert merk je dat vanzelf.
    Succes met het uploaden van foto's.

• 28 Februari 2013 - 05:03

Willem H. Goedbloed:

Zo , jullie hebben de smaak te pakken. Pas nu maar op voor de cultuurschok als jullie weer naar het koude kikkerlandje terug keren (ik was er 3 jaar gebleven....). Michel zal zich nog wel eens op het hoofd krabben over wat ik allemaal wel en wat niet over India heb verteld;
    want een tegelpad bijvoorbeeld behoort er tot het hoogste goed (misschien te vinden bij de Taj Mahal).
    Het is hier nog steeds koud maar er wordt zachter weer voorspeld.
    Het gaat jullie goed en bedankt voor jullie bericht!
    Groetjes, Willem.

• 28 Februari 2013 - 09:48

Pa En Ma:

Hoi Mies en Ré,

Wat een leuke vehalen. Je schrijft echt alsof we er ook bij zijn. Zo levendig. Groetjes, paps en mams

• 28 Februari 2013 - 15:44

Els Busch:

Hallo luitjes!!!
    Zo doe maar duur zomaar slakken eten; weet je wat die wel niet kosten in Nederland!!!
    Heel tof om jullie zo te kunnen volgen, tis alsof ik erbij ben. Geniet er maar van!
    Wat ik wel mis zijn wat foto's van jullie en de omgeving hopelijk komen die gauw.
    Groetjes en tot de volgende reportage
    Els

• 28 Februari 2013 - 19:38

Sander En Kristel Janssens:

Hai wereldreizigers!
    Wat leuk om op deze manier mee te mogen lezen over jullie avonturen.
    Jullie vermaken je prima zo te lezen!
    Geniet ervan en ook wij zijn uiteraard erg benieuwd naar fotootjes.
    We blijven jullie volgen!
    Heel veel groetjes uit t Bavelse Land
    Sander en Kris

• 01 Maart 2013 - 16:42

Imke:

zo zo weer een avontuur.. ja je gaat pas om benzine als die op is he hahhaha. zo herkenbaar. weet je dat zeiden ze tegen mij ook altijd niet langs de kant van de weg eten, maar van het eten in hotels kan je zieker worden, want daar bewaren ze alles in koelkasten. de stroom valt soms uit en alles wordt ontdooid en een paar uur later weer bevroren. ik at eerst ook niet langs de kant van de weg, maar later wel. als je maar kan zien da het terplekke wordt klaargemaakt en verwarmd. want als het er al uren ligt is het risicovol maar als ze het goed verhitten kan je veel hebben en zo niet. dan merk je het vanzelf. dan komt het er net zo snel weer uit als het erin ging hahahhaha... en ach dat soort dingen horen ook bij india :)

super veel succes en plezier nog, maar zo te horen lukt dat wel. ik ben erg benieuwd naar de komende verhalen en naar foto's. maar mocht het niet lukken met de foto's dan neem ik een paar dagen vrij om als jullie terug zijn de 10.000 fotos te bekijken die jullie hebben gemaakt hahaha.. en neem van alles foto's, want wat daar straks als heel gewoon lijkt (je hand wasje en koken en al) is straks in Nederland niet meer gewoon en dat zijn hele mooie herinneringen.

enjoy xxx

• 01 Maart 2013 - 16:44

Imke:

ow wow ik had de fotos nog niet gezien.. super gaaf mich en rach.. ziet er super leuk uit

• 01 Maart 2013 - 19:46

Big Sis:

Hey hey,
    Leuk om foto's te zien...Verhalen zijn ook leuk geschreven. Je hebt talent Rach!
    Ik begin je wel echt te missen! Onze vakantie is nu bijna om en we hebben niet 1 x afgesproken...dat komt nooit voor! Dan moet je op z'n minst in India zitten...
    Gaat nog wel even duren voordat we elkaar weer kunnen aanraken ;-)
    Nou jullie daar...blijf genieten!

Love Ya

• 01 Maart 2013 - 20:47

Jolinda:

Heerlijk dat jullie zoveel zien en meemaken! Geniet ervan!! Big hug! Xx

• 01 Maart 2013 - 22:39

Aartie:

heerlijk om te horen hoe jullie aan het genieten zijn! xxx

• 30 Mei 2013 - 10:52

José Rijnbout:

hallo vacantie genieters......

het zit er alweer bijna op hè ?, dat zal even afkicken zijn! wij missen jullie op het internet maar dat zal z'n reden wel hebben.

Geniet de laatste weken nog heerlijk en kom goed naar huis.

Groetjes van Joop en José, Breda